موضوع: "تقدیر وتشکر"

تقدیر وتشکر از استاد بزرگوار آقای احمد رضا محسنی

     

استاد محسنی فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث است و ٣٨ سال سابقه ی كار دارد.١٤ سال معلم كلاس اول ابتدایی ، ١٨ سال كارشناس قرآن پیش دبستانی سازمان آموزش و پرورش خراسان بزرگ در مكان های متعدد .سابقه ی فعالیت در دانشكده علوم تربیتی گرایش ابتدایی و پیش دبستانی ، دانشكده علوم قرآن ، حوزه ی علمیه ، جهاد دانشگاهی ، مراكز مختلف بهزیستی و سازمان تبلیغات را در سابقه ی خود دارند.همسرش از مدیران موفق آموزش و پرورش ناحیه ی ١ مشهد و مدیریت دارالقرآن مشهد را نیز عهده دار بوده است ، و اكنون مدیریت مكتب الرضا را دارند…. استاد همراه همسر گرامیشان زوجی موفق وقابل ستایش هستند.به گفته ی استاد محسنی بالاترین سعادتش خادم بودن امام رضا (ع) است یعنی كارشناس اداره علوم و حدیث آستان قدس رضوی و مشاور امور قرآنی بهزیستی و آموزش و پرورش .

از طرح های استاد می توان به گامی به سوی نور (آموزش قرآن از اول ابتدایی) ، مدارس قرآن كه در قالب دارالقرآن در آموزش و پرورش مطرح شد، خانه های بهشت كه تربیت دینی و قرآن قبل از دبستان می باشد كه این طرح در ٢٠ استان و ٢٦٠ شهرستان و ٥ كشور اسلامی در حال اجراست .در آستان قدس این طرح به نام مهد الرضا و در جاهای دیگر به نام مكتب الرضا و یا خانه های بهشت در حال اجراست .آخرین برنامه ی وی طرح دبستان قرآن می باشد ، به این صورت كه قبل از دبستان روخوانی قرآن با تجوید كامل می شودو در پنجم ابتدایی با ٣ جلسه ی ١ ساعته در هفته ، دانش آموز می تواند قرآن را ترجمه كند .

استاد محسنی ٥٢ جلد تالیف دارند كه به گفته ی خود یك (و) را از جایی نگرفته و تمام تالیفاتش به صورت تجربی و عملی بوده است .تالیفات جدید استاد همه با رویكردی جدید نوشته شده كه ابتدا روی روش روخوانی همراه با تجوید و لهجه ی عربی و احادیث آیات موضوعی و كاربردی قرآن كار می شود ، قدم بعدی فهم كودكانه ی قرآن است كه در حال بررسی است .وی معتقد است همان طور كه رهبر فرموده: “خواندن باید مقدمه ای باشد برای درك معنا باشد ” من نیز سعی كردم تمام فكرم را معطوف این بخش نمایم.

ایشان بر سرما منت گذاردند به شهر ما آمده روش تدریس ومربیگری قرآن به کودکان را به شیوه جدید به ما آموزش دادند.

که ان شاءالله به واسطه ی تلاش های بی دریغ استادی چون جناب آقای محسنی بتوانیم ادای دین کنیم به نوگولان زندگی قرآن کریم را با روشی نوآموزش دهیم.واقعا زبان ناتوان از گفتن ویژگی این مرد بزرگ است که تحولی نوین در عرصه اموزش قران به کودکان ایجاد کرده است .استاد محترم جناب اقای احمد رضا محسنی از صمیم قلب از زحمات شما کمال تشکر را دارم .

درشیوه ایشان به صورت بازی،  قصه گویی، شعر وسرودحروف قرآنی را به کودکان آموزش داده. با کدگذاری وتصویر خوانی کودکان با اتمام دوره آموزشی که در صد جلسه می باشد می تواند قرآن کریم را بدون اینکه سواد خواندن ونوشتن داشته باشند از حفظ واز روی قرآن کریم بخواند. آموزش قرآن در شیوه ایشان برای کودکان (صفر تا دوازده سال وافراد بی سواد است)

واز شما خواهران عزیز در خواست دارم اگر امکان استفاده از کلاس های آموزشی استاد را دارید حتماً استفاده کنیدو  ان شاءالله راه ایشان را ادامه دهید. من ودوستانم که در کلاسهای ایشان شرکت کردیم کمال استفاده را بردیم .ومیتوانم به صراحت بگویم بعضی اشکالاتی که در مخارج وصفات حروف داشتم به شیوه استاد تصحیح شد. وکمترین کاری که می توانیم در این راه انجام بدهیم آموزش به کودکان خودمان میباشد.

                                                                                                                                                                  (استاد بزرگوار من ودوستانم از شما سپاسگزاریم).